Govt bans 24 Islamic, Pakistani TV channels in Bandipora

The district administration Bandipora banned 34 Islamic and Pakistani channels on Tuesday, citing that transmission of these channels creates law and order problems in the district.

In an order issued by district magistrate Bandipora, government has asked all the cable operators of the district to immediately stop downlinking of these 24 channels.

“It has been reported that cable operators within the jurisdiction of district Bandipora are telecasting and transmitting various programmes which create law and order problems in the district. Downlinking these channels is a clear violation of the sub-rule 6 of the cable TV rules under programme code,” reads the order no.  DCB/VC/2018-19/2671-89 dated 26-02-2019.

The order further reads that “to prevent the cable operators of the district from broadcasting these TV channels it is necessary to invoke necessary provisions of law.”

“Now, therefore, in exercise of powers conferred under section-19 of the Cable Television Networks (Regulation) Act, 1995 read with rule 6 of Cable Television Network Rule, 1994, I district magistrate hereby direct all the cable operators operating within the jurisdiction of district Bandipora to immediately stop telecasting/transmitting such channels, failing which strict action as contemplating under the provision of Cable TV Networks (Regulation) Act will be initiated,” reads the order.

The channels include: Peace TV Urdu, Peace TV English, ARY QTV, Madni Channel, Noor TV, Hadi TV, Paigam, Hidayat, Saudi Al-Sunnah Al-Nabawiyah, Saudi Al-Quran Al-Karim, Sehar, Message TV, Hum TV, ARY Digital Asia, Hum Sitaray, ARY Zindagi, PTV Sports, ARY Musik, TV One, ARY Masala, ARY Zoug, A TV, Karbala TV, GEO News, ARY New Asia, ABB Takk News, Waseb TV, 92 News, Duniya News, Samma News, Geo Tez, Express News, ARY News and Ahli-biat TV.

The order has been issued in reference to the home department order no. Home 02 (ISA) of 2019-02-25.